eLights2003 Proiectul de Analiza Algoritmilor realizat de Mircea Scarlatescu si Adrian ColtanelProiectul eLights 2003 isi propune sa aduca o rezolvare la urmatorul joc logic: Se da un patrat cu n*n butoane luminoase.Initial, toate aceste butoane sunt stinse. Butoanele se pot aprinde, respectiv stinge, prin apasare. Mai exact, prin apasarea unui buton, atat el cat si butoanele vecine de pe orizontala si de pe verticala isi schimba starea (trec din starea aprins in starea stins si invers).
Se cere sirul minim de mutari prin care toate butoanele pot fi aprinse.
Exemplu pentru cazul n=3:
- initial toate butoanele sunt stinse:
- prin apasarea butonului (2,2) se obtine configuratia:
- prin apasarea butonului (1,1) se trece la configuratia urmatoare:
- prin apasarea butonului (1,3) se trece la configuratia urmatoare:
- prin apasarea butonului (3,1) se trece la configuratia urmatoare:
- din aceasta stare, apasand butonul(3,3) se obtine configuratia ceruta:
Deci sirul cerut este: (2,2); (1,1); (1,3); (3,1); (3,3).
|